6 veckor i helvetet..

Allt började med att jag fick ont under vänstra bröstet och fick svårt att andas, fick en akuttid på vårdcentralen och blev skickad därifrån till Halmstad akutmottagning senare på natten blev jag inlagd.. Det var en helvetets natt kan jag lova! Jag är så otroligt RÄDD för nålar/sprutor och dom ville ju ha en massa blodprover så i ca 2,5 timme höll dom på! Kunde inte sova något på natten heller då tjejen jag dela rum med var dålig så sköterskorna sprang in och ut i rummet hela tiden... tio över sex kom dom in igen och ville sätta in en ny kanyl så då var det dags igen.. vid tio fick dom äntligen in en som satt bra. Sen var det röntgen som väntade, och eftersom inte den visade något så blev jag hemskickad. Ca 1 vecka efter det så hade det inte blivit bättre och det blev akuten igen, dom hittade inget då heller och vi fick åka hem... en vecka efter det så blev det så illa att jag inte fick någon luft så natte ringde efter en ambulans, blev då körd till Varberg men dom hittade inget och trodde att det var en muskel? Väl hemma igen och inte fått den hjälpen som jag behövde så gick jag till vårdcentralen och läkaren där trodde det var en inflammation så då fick jag medicin mot det. Hann gå ca 2 dagar så blev smärtan okontrollbar så blev akuten igen, men hittade inget där heller men fick med mig smärtstillande hem. Och då äntligen började smärtan avta och var nästan helt borta, detta var en tisdag, på onsdagen när jag gick och la mig så var smärtan nästan borta ( hade inte tagit smärtstillande sen måndagen) När jag vaknade på torsdagen så kände jag samma smärta som jag gjorde i början av allt fast på höger sida... och nu sitter jag här 2 veckor efter det och har sån j*via smärta igen fast på höger, seriöst alltså?! Var till vårdcentralen förra onsdagen och fick en massa tabletter jag ska äta nu och fredags var jag och lämna nya prover. Läkaren tyckte då att jag skulle åka till akuten eftersom något inte var bra på proverna.. Men dom kan ändå inte göra något så jag valde att inte åka... Väntar nu på att läkaren ska ringa angående mina andra prover jag lämnat samt en kallelse till Varberg där jag ska röntgas igen.
Men just nu känns det som att dom inte kommer hitta något och jag kommer gå och ha ont.. Om smärtan hade kommit och gått hade man kanske kunnat stå ut liksom men eftersom att det inte är fallet just nu utan att jag har konstant ont dag ut och dag in så vet jag inte hur länge kroppen orkar alltså. Jag kan inte stå rakt upp utan måste gå med böjd rygg annars känns det som om någon hugger mig under bröstet, och eftersom jag måste gå böjd så får jag ont i ryggen... Jag kan inte sitta ordentligt och jag kan inte sova ordentligt för så fort jag rör mig så vaknar jag av det gör ont, allt är bara en stor svart cirkeln... äter ca 9 tabletter om dagen med en massa olika saker läkaren sa att jag skulle äta, skulle ätit 11 tabletter om dagen men vågar inte ta för mycket då kroppen kan reagera, liksom hur bra är det för magen.. Men nu har jag ätit det i en vecka och känns som kroppen har vant sig vid dom så nu hjälper inte ens morfinet längre... Ja som ni märker är det inte så bra just nu och det går ut över allt annat, känns som mitt liv är borta... sitter hemma i princip hela tiden förutom när jag åker och borstar på Saida eller följer med och handlar. Hur länge ska jag behöva ha det så här? Räcker det inte med dessa 6 veckor? Räcker det inte med ca 6-7 gånger till akuten och 4 gånger till vårdcentral? Räcker det inte med alla dessa prover jag gett nu? Är helt öm i armarna efter alla försök och nålstick...
Åhhhh kan det inte försvinna nu så jag får mitt liv tebax...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0